لک‌لکی در کار نیست!

 

laklakنویسنده: روبی هریس
ترجمه: حسام حسین‌زاده
تصویرگر: میشل امبرلی
انتشارات: رهایی، کندلویک پرس
تاریخ انتشار: ۱۳۹۵
محل انتشار: تهران
تعداد صفحات: ۶۲
زبان: فارسی
قیمت: رایگان
  لینک دانلود: دانلود فایل پی‌دی‌اف کتاب  - درصورت غیرفعال شدن لینک دانلود، با ارسال یک ایمیل به سایت حق کودکی، فایل پی دی اف آن برای شما ارسال خواهد شد

 

درباره کتاب:

کودکان همواره کنجکاو به دانستن آن هستند که از کجا آمده و چگونه متولد شده‌اند. آنها می‌خواهند در مورد بدن خود آگاهی کسب کنند و تفاوت‌ها را بشناسند. با وجود اینکه طبق کنوانسیون حقوق کودک، کودکان حق آزادی بیان که شامل جستجو  و دریافت اطلاعات نیز می‌شود را داشته و اطلاعاتی که به ارتقاء بهداشت و سلامت روحی و جسمی کودکان کمک می‌کتد، باید در اختیارشان قرار گیرد، همچنان کودکان بسیاری از کسب آگاهی در مورد سکسوالیته و مسائل مرتبط با آن محروم مانده‌اند. کودکان گاه با سوالات خود و به امید گرفتن پاسخ پیش بزرگترها می‌روند، اما شرم و ناآگاهی بزرگسالان و یا نبود مواد آموزشی لازم در این زمینه، کودکان را بی‌پاسخ می‌گذارد.

کتاب لک لکی در کار نیست با زبانی ساده مسائل مربوط به تولید مثل و باروری، نحوه تولد، بلوغ، تفاوت جنس‌ها و تفاوت تماس‌ها و همچنین انواع خانواده را برای کودکان شرح می‌دهد. کتاب شامل ۲۳ موضوع با عناوین زیر است:

۱. پرسش‌های بسیار  ۲. دختران این کار را می‌کنند، پسران آن کار را می‌کنند ۳. مشابه؟ متفاوت؟ ۴. از پا تا سر ۵. از سر تا پا ۶. آنچه پسران دارند ۷. آنچه دختران دارند ۸. دختران رشد می‌کنند، پسران رشد می‌کنند ۹. تخمک‌های بسیار! اسپرم‌های بسیار! ۱۰. لک لکی در کار نیست! ۱۱. شنای بزرگ ۱۲. بزرگ شدن بچه‌دان ۱۳. از نقطه‌ی کوچک تا هندوانه ۱۴. طناب پیچ‌خورده ۱۵. همه روز! همه شب! ۱۶. پسر؟ دختر؟ یک بچه؟ دو تا یا بیشتر؟ ۱۷. این بچه است! ۱۸. تولد مبارک! ۱۹. نوازش و بوسه ۲۰. همه‌‌ی انواع خانواده ۲۱. لمس‌های مجاز، لمس‌های غیرمجاز ۲۲. دختران، پسران، دوستان ۲۳. بزرگ شدن

این کتاب که برای کودکان ۴ ساله و بزرگتر نوشته شده، می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات کودکان بوده و در جهت رشد سلامت و بهداشت آنها موثر واقع شود.